--> היופי כמכנה משותף במערכת כאוטית, מאת אודי סלמנוביץ | BliGil - מחשבות

היופי כמכנה משותף במערכת כאוטית, מאת אודי סלמנוביץ

אגון שילה פורטרט עצמי 1911 The Theory of Mutual Anarchism Beauty - A Sample for a Mutual Agreement - היסטוריה - כל טיעון בירוקראטי כי...

אגון שילה פורטרט עצמי 1911
The Theory of Mutual Anarchism
Beauty - A Sample for a Mutual Agreement
-
היסטוריה - כל טיעון בירוקראטי כי שנים של מחשבה של טובי המוחות וגו' אינו מעיד כלום על טיבו של טיעון.(מה אפלטון ידע על גנטיקה - - שנים של תזות ואמונות על מבנה האטום לא המציאו תשובה עד תחילת המאה ה 20) הטיעון מעיד רק על רצון לשמור על הסדר הקיים והיררכיה.
יופי - יופי אינו ביטוי (צרוף מילים) אלא מושג/תואר/ערך שאנו מצמידים לאובייקט. ועל כן אין צורך למפות אותו.
אבולוציה – היכולת הגנרית המולדת של המוח להעדיף סימטריה, דיוק, מקבילות, ניקיון, היא חלק ממנגנון גנטי מולד המקנה יתרון הישרדותי לבעליו. הלביאה מסוגלת לזהות חוסר סימטריה זעיר בהילוכו של פרט יחיד מתוך אלפי פרטי זברה שעוברים לפניה, יכולת זו מקנה לה יתרון באיתור הפרט החלש בעדר, ולהתמקד בתקיפתו. כך נוצר תהליך אבולוציוני המשכלל את בריאותן של הזברות מחד, ואת יכולת ההבחנה האסתטית של האריות מאידך.
גם בני אדם, מזהים חוסר סימטריה או מקבילות כ"בעיה" ומשייכים לו באופן אינסטינקטיבי (כמו הלביאה) חוסר בריאות/אכות. בתרבות הסינית המושג המקביל בתרבות המערב ליופי מתכוון לבריאות.
דיכוטומיה – היופי מוגדר על ידי הסובייקט אבל הוא תמיד מתייחס לאובייקט גם אם הוא אבסטרקטי, רעיון או תיאוריה. כך שהדיכוטומיה הזו מובנית במושג. אין משמעות ליחסים כפי שמנסים להציג אותם באחוזים לנקודת המפגש ביניהם. משום שהם לעולם לא נפגשים. הסובייקט לעולם נישאר סובייקט והאובייקט לעולם נישאר אובייקט, כך שכל סובייקט יתאר את האובייקט באופן שונה.
האובייקט – נאומנון (הדבר עצמו) הקאנטיסטי, הוא בלתי ניתן לתיאור, כל ניסיון לתאר מיקטרת הוא לא המיקטרת עצמה, כפי שצייר/כתב רנה מאגריט.
רנה מגריט - זו לא מקטרת 1948
הסובייקט – מורכב ממאגר גנטי, התניות, חינוך, סביבה, תרבות, רגשות, אינטלקט, שפה וכו'.
-
רוצה לאמר.כיוון שמקובל עלי שהאובייקט לא ניתן לתיאור. הרי שהמושג "יפה" מציין על הסכמה בין חוויותיהם של סובייקטים שונים לגבי איכותו הצורנית/תוכנית של האובייקט.
אותם סובייקטים המוצאים את היפה באותם פרטים, מבינים מתוך ההקשר, שקיים בניהם מכנה משותף ערכי כלשהו שבסיסו גנטי, תרבותי/סביבתי/נילמד, רגשי, אינטלקטואלי וכו'.

אודי סלמנוביץ 2019


תגובות

שם

המקוננת,10,מחשבות כלליות,23,קישון חד לשון,5,ראיונות ורעיונות,8,featured,1,
rtl
item
BliGil - מחשבות: היופי כמכנה משותף במערכת כאוטית, מאת אודי סלמנוביץ
היופי כמכנה משותף במערכת כאוטית, מאת אודי סלמנוביץ
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiD05yfvjPHVpSycqKaf9uvlbrMd4EMKy9SH_bSpD2iGG0-MxL_A2VWHRcizyNMRMqkzOnbw09svmwcUmRWj85FONDfSfxpdU_EUELL5Leeez5QhDXszykbC05ecUDLW9kjnA6iHNqEQMiL/s1600/Egon+Schiele+Autoportrait+1911.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiD05yfvjPHVpSycqKaf9uvlbrMd4EMKy9SH_bSpD2iGG0-MxL_A2VWHRcizyNMRMqkzOnbw09svmwcUmRWj85FONDfSfxpdU_EUELL5Leeez5QhDXszykbC05ecUDLW9kjnA6iHNqEQMiL/s72-c/Egon+Schiele+Autoportrait+1911.jpg
BliGil - מחשבות
http://mahshavot.bligil.co.il/2019/03/blog-post_17.html
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/2019/03/blog-post_17.html
true
6928315347030863442
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy