--> מיומנו של שוטר, מאת דודו טדגי | BliGil - מחשבות

מיומנו של שוטר, מאת דודו טדגי

דודו טדגי בן 62 שוטר בדימוס, עמית קרנות השוטרים, פרש לפני 11 שנה מהמשטרה . את דרכו החל כסוכן סמוי ועבר עם השנים ליחידת הבילוש הצפונית....


דודו טדגי בן 62 שוטר בדימוס, עמית קרנות השוטרים, פרש לפני 11 שנה מהמשטרה . את דרכו החל כסוכן סמוי ועבר עם השנים ליחידת הבילוש הצפונית. בטור אישי זה, הוא את מביא את סיפורו השזור באומץ, בתושייה ובלא מעט מזל.

סיפורו של צעיף

לאורך שנותיי הרבות כבלש במשטרת ישראל עסקתי בלא מעט פרשיות. אבל אותו הלילה של חודש ינואר 85 והאירועים שנלוו אליו, לא משים מזיכרוני כבר 33 שנה. אחרי שהתגייסתי למשטרת ישראל כסוכן סמוי עברתי לבילוש בימ"ר גליל. עבדנו בעכו, היינו חולשים על כל תחנות מרחב גליל. במהלך התקופה עסקנו במשימות שונות ומורכבות ביניהן גם תצפיות ומעצרים של עברייני סמים. באחת המשמרות, קיבלנו ידיעה מקצין מיעוטים על מקור שמודיע שבכפר טמרה, ישנם שלושה סוחרי סמים הנמצאים במרכז הכפר ומבצעים מכירות סמים. המקור, כך אמר הקצין, יכול להתלוות אלינו לצוות ולהצביע על אותם סוחרים על מנת שנוכל לעצור אותם.

מיד עם השמע הקריאה יצאנו לדרך עם שתי ניידות בילוש: אני בניידת הראשונה יחד עם ראש הצוות ובלש נוסף מהיחידה, וצוות נוסף שלנו, מחכה בכניסה לכפר למקרה שנזדקק לסיוע ולטיפול באירוע.

אנחנו מגיעים לפי תכנית מסודרת: אוספים את המקור בזהירות על מנת שיישב איתנו בתוך הניידת ויכוון אותנו למקום ההתרחשות בכפר שם לכאורה מתבצעת עסקת הסמים. הכל בשלב הזה מתנהל על פי הנהלים. אנחנו קובעים עם המקור, אוספים אותו ועושים את הסיבוב הראשון בפאתי הכפר, המקור מצביע על הנקודה שבה נמצאים אותם סוחרים וכדי לוודא את המיקום אנחנו מבצעים סיבוב נוסף. מזג האוויר לרעתנו, השעה היא שעת לילה מאוחרת, החושך שולט והגשם לא מפסיק לרדת. המקור עדיין בתוך הרכב ואנחנו מתכוננים לזנק החוצה לעבר החשודים. על פי התכנית המקורית אני ושותפי למשימה, מושמטים מהרכב, כל אחד מאיתנו מזנק על חשוד אחר כאשר הרכב המשטרתי ובו ראש הצוות, ממשיך בדהירה אל מעלה הכפר, מוריד את המקור וחוזר אלינו לסיוע ותגבורת.

תוך דקות ספורות זה קורה : אנו יורדים במהירות מהניידת, אני קופץ על אחד השודים איש הצוות השני מזנק על אדם נוסף. תוך כדי קפיצה אני עושה חיפוש על החשוד ותופס בכיס מכנסיו סמים. אנחנו במרכז הכפר מסביבנו חנויות סגורות בשערי ברזל עבים. על מנת לעצור את החשוד אני מצמיד אותו אל שער הברזל גשם זלעפות וקור בלתי רגיל. בעודי מצמיד את האדם אל הקיר על מנת כדי לאזוק אותו, מישהו קופץ עליי, חובט בי ודוקר אותי בצווארי.

אני לחלוטין לא מודע לעובדה שנדקרתי, אבל לפתע התחלתי להרגיש שקר לי יותר בחלק העליון של הצוואר מבלי שאני יודע להבחין אם מדובר בגשם ששוטף אותנו או שאני מדמם עקב הפציעה. הכל קורה בדקות, אני שולף את אקדח אבל מאחר ואני מחזיק בידי חשוד ואסור לי לתת לו לברוח מצליח הדוקר להימלט לתוך סמטה חשוכה ועקבותיו נעלמות. אני צועק לשותפי " משהו קרה לי ואני לא יודע אבל קר לי בצורה קיצונית. 
ראש הצוות חוזר אלינו לסיוע " אני עם עצור, אני משתף אותו אבל תדע שמשהו לא בסדר אני חושב שנפגעתי".

רק כשהכנסנו את החשודים לניידת אנחנו רואים שאני זב דם. נדקרתי בצווארי ע"י סכין יפנית ובדרך נס הפצע לא הצליח לחדור את העורק הראשי הודות לצעיף המשטרתי שהיה כרוך סביב צווארי. 
בשנות ה -80 מדי השוטרים כללו מעיל דובון עבה וחם וצעיף ששימש גם ככובע, היותו כפול ועבה הצילה את חיי.

בשלב הזה אנחנו מזעיקים תגבורת נוספת, הניידת השנייה מגיעה להעניק לנו סיוע. מפקד המרחב והקצינים הבכירים מעודכנים על מצבי, העצורים נלקחים לתחנת שפרעם שהייתה אז הקרובה ביותר והצוות שנמצא איתי מבקש מהמקומיים שיובילו אותנו לרופא בכפר. שם תופרים את החתך וחובשים אותי משם אנחנו ממשיכים אל עבר תחנת המשטרה להמשך החקירה.

פעילות שכוונה למעצר של סוחרי סמים הפכה להיות מורכבת עוד יותר בו ברגע שבחוץ מסתובב חופשי מי שדקר אותי. בחדר החקירות הסתבר שתפיסתם של שני העצורים הביאה למבצע משטרתי של ממש, בו נעצרו 30 סוחרי סמים נוספים, אבל המשימה הייתה רחוקה מלהסתיים, מידע על הדוקר שפצע אותי, עדיין רחוק. לאחר חקירות ותשאולים רבים הגענו למידע אמין אודות החשוד אבל המידע הזה לא הספיק לי החלטתי על אף הפציעה שאני חייב לעצור אותו בעצמי, רק אז אוכל לשים את הפרשה מאחוריי. השעות חולפות ואנחנו ערים כבר שתי יממות רצופות, בתקופה שבה אין טלפונים ניידים או אינטרנט אשתי שהייתה אז בחודשי הריון מתקדמים, ממתינה בדאגה בבית.

עד אור הבוקר חיכינו בנקודת התצפית שלנו 
באחד מאתרי הבנייה הראשונים בקרית מוצקין והוא בן של דמות מוכרת בכפר. הצלחנו לעצור אותו ולהביא אותו ליחידה המרכזית להמשך חקירה בסיומה נשפט ונשלח למאסר ממושך. 
-
קרנות השוטרים מונה היום כ-60,000 חברים שהם אנשי משטרה פעילים וגמלאים. בנוסף מעניקה שירות במסגרת מועדון קרנות משא"ז לכ- 7,000 עמיתים נוספים, מתנדבי המשמר האזרחי ולכל בני משפחותיהם. בראשה דירקטוריון המורכב מקציני משטרה פעילים. ההנהלה מורכבת מנשיא החברה (יו"ר), מנכ"ל האחראי הישיר לביצוע הוראות הדירקטוריון וכפוף אליו סמנכ"ל החברה (ראש יחידת קרנות השוטרים) שהינו איש משטרה פעיל בדרגת סנ"צ.
מועדון עמיתי קרנות השוטרים פועל לרווחת עמיתיו במגוון תחומים: מלגות והלוואות, קרנות רפואיות וקרנות סיוע, רכישת דירה במחירים מוזלים ברחבי הארץ, ביטוחי חיים ובריאות, תיאטרון ובידור, נופש וימי כיף, אירועים והפנינג למשפחות, מנויים/כרטיסיות, טקסי כיתה א' בכל המחוזות, הסדרי פנסיה, טקסי בר/בת מצוה במחוזות, שי יולדות, השכלה, הטבות בתחום התיירות בארץ ובחו"ל ומועדוני וחוגים לגמלאים ועוד. 

תגובות

BLOGGER: 1
Loading...
שם

המקוננת,10,מחשבות כלליות,23,קישון חד לשון,5,ראיונות ורעיונות,8,featured,1,
rtl
item
BliGil - מחשבות: מיומנו של שוטר, מאת דודו טדגי
מיומנו של שוטר, מאת דודו טדגי
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifApVjrfxNmNCpuhcZR9JtKndVuz_SJXk_YhWnWa2mn04nkA4_ImYvcPAEmeePkloC4r16K-QOAG1U9O0lX9mWU8XuZaxHQNmW1DDJPJ4DmK5zLLCAaJsJYnvP-z2d8ONJmqaIeW5B1Ms7/s1600/richard+prier.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifApVjrfxNmNCpuhcZR9JtKndVuz_SJXk_YhWnWa2mn04nkA4_ImYvcPAEmeePkloC4r16K-QOAG1U9O0lX9mWU8XuZaxHQNmW1DDJPJ4DmK5zLLCAaJsJYnvP-z2d8ONJmqaIeW5B1Ms7/s72-c/richard+prier.jpg
BliGil - מחשבות
http://mahshavot.bligil.co.il/2019/01/blog-post_65.html
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/2019/01/blog-post_65.html
true
6928315347030863442
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy