--> עלייתה של אשת החתול והכלב, ראיון עם אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות" | BliGil - מחשבות

עלייתה של אשת החתול והכלב, ראיון עם אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות"

צילום אודי סלמנוביץ אתי אלטמן מייסדת תנו לחיות לחיות, אלמנה בת 71 אם ל 2 בנות סמדר וליאת וסבתא ל 4 נכדים, ותוכי שאוהב ביסקוויטים עם ה...

צילום אודי סלמנוביץ
אתי אלטמן מייסדת תנו לחיות לחיות, אלמנה בת 71 אם ל 2 בנות סמדר וליאת וסבתא ל 4 נכדים, ותוכי שאוהב ביסקוויטים עם הקפה של הבוקר, עוסקת בזכויות והצלת בעלי חיים כבר 32 שנים.
איך הגעת לזה?
אתי: ראיתי כתבה של רפי גינת בשנת 1985 על מצבם העגום של בעלי החיים הכלואים בצער בעלי חיים תל אביב. אני למדתי בכלל ספרות, הייתי עקרת בית, נשואה מגיל 19 מגדלת את ילדי מגיל 20, היתה לי כלבה מעורבת בשם באפי שמאד אהבתי, אבל לא היה לי כל רקע קודם לעניין, אולי להיפך, אבי היה פרוון במקצועו, ואולי אני עושה את התיקון.
בעקבות הכתבה נכנסה בי רוח שד, והתעורר בי צורך מיידי ללכת לראות את המקום, ולמחרת הגעתי לשם עם עוד הרבה אנשים אחרים. והחלטתי לארגן הפגנה למען שיפור התנאים של בעלי החיים בכיכר רבין שאז עוד ניקראה כיכר מלכי ישראל. גייסתי את רפי גינת, התקשרתי למספר אמנים שהצטרפו ליוזמה, ההענות, וההצלחה הכניסה בי כח עליון, קיבלתי המון ביטחון ואומץ.
ואז הקמת את העמותה?
אתי: עדיין לא. בעקבות ההצלחה של ההפגנה, פנו אלי מצער בעלי חיים רעננה ובאר שבע וביקשו ממני לסייע להם לגייס כספים לשיפור התנאים אצלם. ואני התגייסתי לעזור להם. באותו הזמן עבדתי עבור גדעון אוברזון, וניצלתי היטב את שמו כדי לקדם את ענייני בעלי החיים, תוך תמיכה ופרגון של גדעון ומשפחתו לאורך כל הדרך. גדעון היה צוחק שהוא הפך לסניף של אתי אלטמן.
דודו דותן ז''ל המקסים מיד התנדב לעזור ולהנחות, רוני מאנה שהיה הבעלים של ה"סינרמה" תרם את המקום, ופירגן מאד והכיר לי את כל חבריו, דוגמניות על כמו חניתה צנטנר ותמי בן עמי ומיכאלה ברקו שעבדו עבור אוברזון אירגנו תצוגת אופנה, וארגנתי תצוגת כלבים. והיה ארוע נהדר ומוצלח בסינרמה. גייסתי אז המון כסף, וחילקנו את הכסף לצער בעלי חיים רעננה ובאר שבע, ומיד פנו אלי אחרים ואמרו, בואי תארגני לנו עוד.
הייתי בשיא האנרגיות, וארגנתי ארועים נוספים במועדון "ליקוויד" ו"אלנבי" לשם כבר הגיעו הרבה אמנים ואנשי תקשורת, אורלי יניב, ארז טל ומירב מיכאלי הנחו, אדם, שלמה גרוניך ועוד אמנים הופיעו, ויונתן גפן הקדיש לי שיר שנקרא "תנו לחיות לחיות", שלמעשה נתן את השם לעמותת "תנו לחיות לחיות".
במשך הזמן הצטרפו אלינו המון אמנים שאוהבים חיות ותומכים בנו, כמו גידי רף במאי הסדרה חטופים אלון אבוטבול, גל גדות, מורן אטיאס ועוד רבים.
נראה שהצליח לך.
אתי: כבר שהייתי באוברזון הבנתי שכדי לקדם את הנושא בתקשורת אני חייבת ליצור מותג, בהתחלה השתמשתי בשם של גדעון אוברזון, הייתי מציגה את עצמי בטלפון כאתי מאוברזון, שולחת דואר במעטפות של גדעון אוברזון וזה פתח לי הרבה דלתות גם אצל חברי כנסת. כתבים כמו בוקי נאה שליווה אותי ושיתף פעולה, חיים ברויידה, הדס שטייף ושלומי אלדר הכתב לענייני ערבים שסייע מאד.
מה לך ולכתב לענייני ערבים?
אתי: יום אחד ראיתי כתבה שפלסטינים בעזה פוצצו חמור, התקשרתי לשלומי אלדר, שנתן לי את הטלפון של דובר החמאס, הרמתי אליו טלפון וגערתי בו, שיוציאו את בעלי החיים מהמלחמות, יש להם בעיות עם אנשים, לא עם בעלי חיים. הוא היה די בהלם, ואחר כך שמעתי שהוא הזכיר את הסיפור הזה. ערבתי המון אנשים במאבק שלי לזכויות בעלי החיים, אחלמה, אישתו של שר הביטחון לשעבר אמיר פרץ, סייעה לי בענינים שונים בזמן מלחמת לבנון השנייה.
מה את עושה עכשיו?
אתי: ביחד עם המנכ''לית של העמותה יעל ארקין, שאפשר לאמר עליה שהתלמיד עלה על רבו. כרגע יש לנו מספר פרויקטים, יש לנו מחלקה משפטית שעוסקת בזכויות של חיות משק, אנחנו יוזמים ומקדמים חקיקה בכנסת, יש לנו 3 מרפאות, אנחנו בפרוייקט חדש בכלא חרמון שאסירים חיים עם הכלבים בבית הסוהר, יש לנו פרוייקט בגרויות בפנימיית הדסים ובנווה נוף, תלמידים משקמים כלבים נטושים ומעבירים אותם למשפחות מאמצות. ברור לנו שבעלי חיים משנים את ההתנהגות של בעליהם, הם לומדים לקחת אחריות, הם מתרככים, אנחנו מקבלים תגובות מצוינות מכל הפרויקטים.
אני רואה את החברה, ואת האלימות והאכזריות והאקלים, ואנחנו בני אדם הורסים והורסים והורסים. 
הוגשת פעם לפרס ישראל.
אתי: נכון, הוגשתי בעבר ולא זכיתי עדיין.
הבנתי שהיה לך קשר עם קאיה נתניהו.
אתי: אכן כן, סייעתי למשפחת נתניהו עם קאיה, ביקרתי אותם בבית, והגברת נתניהו אפילו ניסתה לעזור לי וקישרה אותי לשר החקלאות אורי אריאל, שהתנגד ולא סייע.
איך את שומרת על האנרגיות והרוח הצעירה שלך?
אתי: אני אוהבת אקשן, אני צעירה ברוחי ובנפשי, אני מוקפת אנשים צעירים, אין בשבילי אנשים מבוגרים, רק אנשים צעירים, ואני יוזמת כל הזמן דברים חדשים, כי אני לא ישנה בלילות בגלל מצב בעלי החיים, עכשיו יש לי רעיון להיות שרה לבעלי החיים, לא אכפת לי מאיזו מפלגה, אני לא פוליטית ולא מחפשת קריירה פוליטית, אני בעד בעלי החיים, כל מי שירכיב ממשלה, אני אהיה מוכנה לשרת אותו בשם העניין. יוסי שריד שהיה שר החינוך והעביר לי תקציב להפסיק את ניצול החיות בקרקס. ומשפחת נתניהו סייעה לי מאד גם. אני שנעשה עוול לבעלי חיים, אני לא רואה ממטר. אני משתמשת ברשתות החברתיות, ואני יעשה שיימינג לכל מי שפוגע ומנצל בעלי חיים, זה לא שיימינג בשבילי, זה להראות את מה שהם עושים, שיתביישו הם במעשיהם.
ולסיום הראיון, יש לך איזו תובנה שלמדת במהלך הקריירה העשירה שלך שאת רוצה להעביר לקוראים.
אתי: למדתי שצריך אומץ ויוזמה, לא לפחד, כולנו אותם בני אדם, שר הביטחון, ראש בממשלה, כולם. ואם רוצים לקדם נושא, מקדמים נושא.
ואני קוראת לאנשים, אל תיקנו כלבים, אמצו כלבים, הכלבים המעורבים ערנים יותר בריאים יותר וזאת מיצווה.
-
הערת העורך - תנו לחיות לחיות דואגת לעיקור חתולי רחוב, במידה ויש אצלכם באזור גורי חתולים משוטטים, אנא התקשרו למוקד העמותה 3703٭ מסרו את שם רחוב, והם יטפלו בזה. ברעננה בעקבות הצלחת פרוייקט העיקור, אוכלוסיית חתולי הרחוב מצטמצמת.
לינק לתרומות לעמותה

תגובות

BLOGGER: 6
Loading...
שם

המקוננת,10,מחשבות כלליות,23,קישון חד לשון,5,ראיונות ורעיונות,8,featured,1,
rtl
item
BliGil - מחשבות: עלייתה של אשת החתול והכלב, ראיון עם אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות"
עלייתה של אשת החתול והכלב, ראיון עם אתי אלטמן מייסדת "תנו לחיות לחיות"
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgrgKgBBhaMTmzAQezLDyj8ahBFr1BcauSH37iXdH3p1R1BO3uPFo_qV0bAoRR6i5Ja0e3gfS5SbOmEVzuwsyeoxI6U9oVRINZifLMMrmmMxYncXu4GkRo86A02kvL7NsYZqlu01RTlvKVj/s1600/%25D7%2590%25D7%25AA%25D7%2599+%25D7%2590%25D7%259C%25D7%2598%25D7%259E%25D7%259F.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgrgKgBBhaMTmzAQezLDyj8ahBFr1BcauSH37iXdH3p1R1BO3uPFo_qV0bAoRR6i5Ja0e3gfS5SbOmEVzuwsyeoxI6U9oVRINZifLMMrmmMxYncXu4GkRo86A02kvL7NsYZqlu01RTlvKVj/s72-c/%25D7%2590%25D7%25AA%25D7%2599+%25D7%2590%25D7%259C%25D7%2598%25D7%259E%25D7%259F.jpg
BliGil - מחשבות
http://mahshavot.bligil.co.il/2018/10/blog-post_17.html
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/
http://mahshavot.bligil.co.il/2018/10/blog-post_17.html
true
6928315347030863442
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy